Diary: Options, options, options!


Fotoshoot diary - "Off Duty"

Let me introduce you... 
Vanaf vandaag ga ik beginnen met persoonlijke aantekeningen over al mijn ervaringen en wekelijkse bezigheden in en rondom styling! Deze week schrijf ik mijn allereerste en dit diary gaat over mijn allereerste stylingklus voor een eigen fotoshootconcept die ik drie weken geleden heb mogen realiseren. 

Opdracht
Voor deze stylingklus kreeg ik een wit mannenoverhemd maatje S die ik naar mijn hand mocht stylen of aanpassen naar m'n concept. En dus ging ik op zoek naar inspiratie... niet zo moeilijk, want inspiratie vindt je overal!! 

Concept
In de huidige maatschappij is het aan een baan komen erg moeilijk... dat weet iedereen en velen hebben er last van. Maar als je dan eenmaal een baan hébt, wordt er ook heel veel van je ge-eist. Dat maakt de werkdruk erg hoog waardoor velen van ons allen er iedere dag gestrest bijlopen.

Geïntrigeerd door deze maatschappelijke ontwikkelingen ben ik begonnen met het opzetten van mijn concept. In korte woorden samengevat: een jonge vrouw die net begint met werken maar daar erg beperkt is en eigenlijk haar creativiteit niet kwijt kan. Ze wil zich bevrijden van de 'in hokjes' geplaatste werkkleding en onder dat nette uiterlijk zit een rock 'n roll soul waiting to be freed!

Moodboards
Het thema stond dus vast: Rock 'n Roll! Vervolgens ben ik moodboards gaan maken om het concept naar de rest van mijn team over te brengen. 


Shopping
Vervolgens ben ik gaan shoppen voor verschillende sets. Opties hebben is alles! Options, options, options! Ik hoor het Rachel Zoe nog zo zeggen tijdens haar reality serie: The Rachel Zoe Project. Shoppen lijkt 'the best part' maar is nog knap lastig! Voor jezelf shoppen is toch écht wel anders dan voor iemand anders.. dat ontdek je gauw genoeg! Ook moet je je niet laten verleiden om zelf in het pashokje te gaan staan en geloof me, dat is verleidelijk. 



Shoot!
De dag van de shoot was heel spannend! Met een volgeladen auto op naar Amsterdam. Eenmaal daar aangekomen alles uit de auto sjouwen en de setjes organiseren. We waren als klas in 2-en gesplitst dus we waren met 6 meiden die allemaal door het dolle heen waren van enthousiasme en tegelijkertijd zenuwachtig of het concept wel goed overkwam en het setje niet aangepast moest worden. Heerlijk! Eenmaal aan de beurt vliegt de tijd voorbij en voor je het weet zit je weer op de snelweg terug met een satisfied en happy feeling! Na die shoot wist ik zeker.. ja dit wil ik doen!!










Eindresultaat
Het eindresultaat mag er zeker wezen! Het team was erg professioneel en wisten goed samen te werken waardoor we tot een mooi eindresultaat zijn gekomen! Bekijk de resultaten hieronder:



All rights reserved

Sushi!!
Na zo'n dag vind ik niks lekkerder dan sushi bestellen en nagenieten van deze gave eerste klus!



0 reacties:

Een reactie posten